Gerecyclede kunstgrasmatten binnenkort te volgen met een app
woensdag 25 maart 2020
De Deense kunstgrasverwerker Re-Match lanceert binnenkort een app waarin het recyclingproces van oude kunstgrasvelden volledig te zien is. De eigenaar van een kunstgrasveld kan zo alle stappen uit het proces live volgen.
Over de recycling van kunstgrasvelden is de laatste jaren veel te doen geweest. In een poging de transparantie van verwerkers te vergroten, komt Re-Match met een eigen app. Het Deense bedrijf gaat klanten onder andere toegang geven tot locaties (plaats en tijd van verzending), ontvangstbewijzen (met datum en gewicht) en recyclingcertificaten (details van gescheiden eindproducten en de hoeveelheid bespaarde CO2-uitstoot).
Volledige proces volgen
Dennis Andersen, oprichter van Re-Match: 'Bij Re-Match omarmen we transparantie. We bieden traceerbaarheid door het hele recyclingproces - van wat er in de grasmat zit als deze arriveert, tot de hoeveelheden gerecycled materiaal die eruit komen. Onze klanten waarderen deze transparantie enorm; we denken dat steeds meer veldeigenaren in de toekomst volledige digitale traceerbaarheid gaan eisen. Daarom gaan we in onze transparantie nog een stap verder door een app te ontwikkelen waarmee klanten het volledige recyclingproces kunnen volgen.'
'We denken dat steeds meer veldeigenaren in de toekomst volledige digitale traceerbaarheid zullen eisen'
Realtime data
De Re-Match-app, die naar verwachting vóór de zomer klaar is voor lancering, biedt gebruikers een realtime beeld van het recyclingproces en de informatie en certificaten die beschikbaar zijn. Bovendien kunnen klanten ermee nagaan naar welke nieuwe productie de eindproducten van hun veld - bijvoorbeeld het gerecyclede rubbergranulaat - gaan, zodat de traceerbaarheid volledig 'rond' is. In de app kunnen klanten ook instellen dat de certificaten automatisch naar relevante ontvangers worden gestuurd.
'Als marktleider hebben we de verplichting om constant de lat hoger te leggen voor echte recycling. We kijken er dus naar uit om deze app te lanceren en klanten nog meer transparantie en bewijs te bieden van het recyclingproces dat ze hebben gekozen', besluit Andersen.
Tip de redactie
|